Handelsbetingelser

Levering
Levering i Danmark er gratis på ordrer over 1000 kr.. Kunstværket sendes direkte fra kunstneren med en forventet leveringstid på op til syv hverdage. Ved en eventuel forsinkelse i levering vil kunden oplyses herom, og det vil være muligt for kunden at annullere ordren.
 

Priser 
Alle priser er den endelige pris inklusiv moms. Vi tager forbehold for eventuelle tastefejl. I tilfælde af fejl kan en kunde altid få et eventuelt indbetalt beløb refunderet.
 

Mangler og reklamation 
Hvis kunstværket er behæftet med mangler eller fejl, er det kundens pligt - straks efter modtagelsen af kunstværket, at give os besked via mail eller pr. telefon. Det er vigtigt, at kunstværkets stand kontrolleres ved modtagelsen, eftersom ansvaret for kunstværket overgår til kunden på modtagelsesdagen.
 

Annullering af ordrer
Annullering af ordrer skal foretages skriftligt via mail inden for 14 dage efter modtagelse af kunstværket.
 

Returret
Køber har 14 dages returret fra dagen for modtagelsen af kunstværket. Fortryder køber kunstværket, skal vi kontaktes herom per mail, hvorefter værket returneres. Kunstværket skal returneres i samme stand, som det blev modtaget og i tilsvarende emballage.
Ved returnering af et kunstværk refunderes beløbet minus fragtomkostninger til den konto, hvorfra handelen blev foretaget, indenfor 14 dage jf. forbrugeraftalelovens § 21 stk. 3 og 4.
 

Transportskader
I tilfælde hvor kunstværket er beskadiget under fragt, kan kunden returnere kunstværket, og vi lader handelen gå tilbage. Det er købers ansvar at undersøge det tilsendte kunstværk for transportskader ved modtagelsen. Såfremt der forefindes transportskader, er det købers ansvar at oplyse om dette på modtagelsesdagen, herefter overgår ansvaret til kunden. Hvis køber modtager en pakke der har synlige tegn på skader under transport, er det derfor vigtigt at køber modtager pakken med forbehold, eller alternativt åbner pakken mens fragtfirmaets personale ser på. Hvis indholdet har taget skade, skal der laves en erstatningssag med det pågældende fragtfirma. Fragtfirmaets personale kan hjælpe køber med at lave erstatningssagen. Her er det vigtigt, at køber straks gør indsigelser mod pakkens tilstand og ikke kvitterer for modtagelsen uden forbehold. Det er også muligt at nægte modtagelse på en beskadige pakke. Derpå vil den komme retur til os til kreditering.
 

Forbehold
Eftersom vi ikke ønsker at have eksklusivaftaler med vores kunstnere, kan det forekomme, at en kunstner har solgt et kunstværk via andre kanaler. Skulle det forekomme, vil køber blive informeret med det samme. 

Ved køb af et kunstværk må køber ikke at reproducere værket.